Новини партнерів
Статті
05.09.2008|10:35|Інтерв'ю

Юрій Ключковський: уперше в житті побачив, як Юлія Володимирівна аплодує Януковичу

Автор: Сергій ДойкоФото: ІнтерМедіа консалтинг

Глибина проблеми в тому, що БЮТ "зрадив" не тільки "Нашу Україну". Боюся, що коріння тут значно глибше. Існує загроза зради України...

Ознаками цього, заявив член блоку НУ-НС в інтерв'ю ІМК ("ІнтерМедіа консалтинг"), є, по-перше, позиція щодо заяви стосовно Грузії та величезне небажання БЮТ зачепити Російську Федерацію, класифікувавши її як державу, яка напала на сусідню. І, по-друге, - весь той так званий "антураж", яким супроводжувалося засідання Верховної Ради 2 вересня і реакція на це з Москви.

- А реакція з Москви була надзвичайно схвальною, надзвичайно привітальною. І, знаєте, я вперше в житті побачив у вівторок у парламенті, як Юлія Володимирівна плескає в долоні після виступу Януковича...

- Але БЮТ недвозначно давав зрозуміти, що, мовляв, якщо будуть вибачення за образу прем'єра, проблем у коаліції не буде...

- А що, "Наша Україна" образила прем'єр-міністра?

- Відомі заяви були із Секретаріату Президента. Президента!

- Почекайте, коаліція створена не між Секретаріатом Президента і прем'єр-міністром, правда? Вона створена між фракціями у Верховній Раді та спрямована на те, щоб забезпечити роботу парламенту. І роботу уряду. До чого тут те, що робиться в Секретаріаті Президента? Тим більше, якимись там чиновниками Секретаріату. Я можу до цього ставитися надто критично. Та я до цього так і ставлюся. Але я не думаю, що це причина або підстава домовлятися з найбільш, ну самі подивіться, ворожими політичними силами в Україні. Яка образа може стати для цього підставою?

- Цікаво, що ж саме тоді так зачепило представників БЮТ, що вони самі почали "вбивати" демократичну коаліцію?

- Мені би не хотілося говорити деякі речі, які, можливо, ще не підтверджені чи немає достатніх доказів. А, може, доказів тут немає і взагалі... Мені би не хотілося думати, що це - той самий сценарій, який розігрувався в Грузії. Тільки він у нас на початковій стадії, а там уже "заключна". Мені не хочеться говорити про те, що персональна ненависть може там сильно об'єднати дуже різні за політичними та ідеологічними позиціями політичні сили.

Я не знаю, що у них спільного! Навіть більше, мені здається, що буде дуже шкода, якщо все це дійсно закінчиться крахом демократичної коаліції та призведе до поглиблення політичної кризи в Україні. Буде дуже шкода.

Я тут хочу підкреслити нашу позицію: ми все-таки ще сподіваємося, що БЮТ переоцінить свою позицію, переоцінить те, що сталося 2-го числа. Сьогодні, вчора, у принципі, страшних кроків не було. А ось 2-го числа, особливе те, що було ввечері та вночі, - дійсно страшно. Це було дійсно ганебно. Розумієте, за такі речі голосувати, які були проголосовані... Ну, мені важко пояснити логіку. Мені здається, що це була або страшна емоція, неконтрольована емоція, або тут зовсім інша логіка, про яку мені навіть не хотілося би думати...

Ми сподіваємося, що ці 10 днів, які існують для того, щоб зберегти коаліцію, відтворити її, мають нас усіх змусити добре подумати. Якщо БЮТ піде на прийняття спільної заяви щодо Грузії, якщо будуть переголосовані ці взагалі неприйнятні законопроекти (хоч би не було подолане вето Президента, а воно, вочевидь, буде на такі речі), тоді ми зможемо про щось говорити. Якщо ж позиція БЮТ не зміниться, буде полягати в тому, що (нехай навіть з ненавистю до Президента України) завдаватиметься шкода Україні, цього я ніколи не зможу зрозуміти.

- А якщо їхня позиція і зміниться, невже Ви думаєте, що така "склеєна з уламків" коаліція зможе бути довгостроковою та міцною?

- Хочу сказати, що наші відносини не були "любов'ю". І ми пам'ятаємо січень 2007 року, коли вже раз відбувся, як тоді говорили, "ситуативний" союз БЮТ і Партії регіонів, коли була прийнята перша редакція Закону про Кабінет Міністрів, інші кроки, обраний заступник голови Верховної Ради (який зараз знову обраний). Але тоді, вже через 2 місяці, БЮТ звернувся до нас із пропозицією блокувати засідання Верховної Ради та розпускати парламент. Лише 2 місяці минуло. Ми тоді пішли назустріч. Ми сказали, що готові переступити через минуле. В ім'я України.

Це не була "любов" між нами - БЮТ і НУ-НС. Нас повинна була об'єднати любов до України. І тому якщо ця "любов" є, то, заради Бога, є всі підстави для того, щоб відтворити коаліцію. Якщо ж такої "любові" у наших партнерів немає, то про що може йти мова? На якій основі тоді об'єднуватися?

- Скільки тут у всьому цьому духу президентських виборів?

- Без сумніву, цей дух присутній. На превеликий жаль, він уже був присутній і тоді, коли формувалася демократична коаліція. І не дарма однією з позицій, яка тоді нас зближувала та дала можливість створити цю коаліцію, було тверде слово Юлії Володимирівни, що вона підтримає Віктора Андрійовича на президентських виборах 2010 року.

- Вона у своєму недавньому зверненні так і сказала, що, можливо, саме так би і вічинила, коли би не звинувачення на її адресу з боку президентського Секретаріату...

- З боку Президента не було ніяких звинувачень...

- А я не знав, у нас Секретаріат Президента - автономна й незалежна політична структура, нова гілка влади?.. Це ж секретаріат ПРЕЗИДЕНТА, а не незрозуміло кого...

- Звинувачення були з боку клерків.

- Тим більше. Ви вважаєте це нормальним?

- Ні, це не нормально. Навіть більше, на мою думку, клерки взагалі не мають права давати оцінку політичним посадам. Політичних позицій вони не мають права заявляти. Мені це не подобається, я цього не підтримую.

Але, з іншого боку, було багато питань і з приводу мовчанок БЮТ щодо конфлікту в Грузії. І ця мовчанка була тоді, коли конфлікт був дуже гарячим і на позицію України та українського уряду чекали у світі. Мені кілька разів іноземні кореспонденти ставили питання, мовляв, скажіть, чому мовчить уряд? І я, щоби врятувати ситуацію, говорив, мовляв, уряд не мовчить, оскільки МЗС і є той орган, який говорить від імені уряду. Але, правду кажучи, уряд мовчав. Говорив тільки МЗС. Навіть більше, віце-прем'єр говорив абсолютно інші речі...

- А може, зараз правильно все відбувається? Людям же, взагалі-то, все одно, яка в парламенті коаліція та якого вона "кольору". Головне - робота. А вона, на подив, у парламенту реально з'явилася...

- Ну, скажімо так, Верховна Рада не вчора припинила працювати, і не вчора з'явилися у неї перші проблеми. З самого початку цього скликання вони були. Таке вже співвідношення сил.

З іншого боку, я хотів би нагадати тим, хто читатиме це інтерв'ю, що жодного разу "Наша Україна" не блокувала трибуну. Жодного разу в цьому скликанні цього не було! Навіть більше, коли трибуну блокував БЮТ, ми закликали цього не робити. Закликали як представників урядової коаліції, оскільки це не зовсім нормально. І те, що не працювала Верховна Рада, це проблема, напевно, двох найбільших фракцій у парламенті, які таким чином, напевно, хотіли якісь інші проблеми вирішити, не пов'язані з діяльністю Верховної Ради.

Але. Я не погоджуся з тезою, що хай буде яка завгодно Верховна Рада, аби вона працювала. Ось у вівторок увечері Верховна Рада працювала. І нас навіть із фракції БЮТ закликали, мовляв, приєднуйтеся до нас, ми об'єдналися!.. Так от, у мене зараз така, можливо, крамольна думка в голові - ліпше би Верховна Рада у вівторок увечері не працювала... Усім би від цього було краще.

- Президент дає зрозуміти, що може призначити дострокові вибори. Вони можуть бути виходом із кризи?

- Президент - глава держави. Він - гарант її незалежності, суверенітету, дотримання прав людини. І ось коли через домовленість двох політичних сил, за плечима у партнерів по коаліції, у нього все це намагаються відібрати, як він має реагувати?

От уявіть собі, із Закону про Кабінет Міністрів викидається згадка про те, що Кабмін виконує акти Президента. Почекайте, ви Конституцію відкрийте та почитайте! Із Закону про Службу безпеки забирається гарантування безпеки країни у глави держави, який і є гарантом безпеки! А передається це все у політизовану Верховну Раду...

Я би дуже не хотів, щоб залежно від зміни коаліції у Верховній Раді змінювалося і керівництво Служби безпеки України. Це серйозно, оскільки це ж - безпека держави.

- Але скільки ж можна ці дострокові вибори проводити?..

- А ви самі скажіть, що має робити Президент перед такими загрозами? Я думаю, що йому буде таке рішення приймати дуже непросто. Але йому доведеться його приймати. Більше немає кому.

Печатать
Комментарии (15):
09.09.2008, 13:44|мурчик
не сметь обижать мою любимицу К.Ляпину!
а остальное можете болтать сколько угодно. все равно ющенко на коне.
09.09.2008, 03:51|1207
Какие могут быть у БЮТ национальные интересы??? Это конъюнктурщики во главе с ЮВТ, кот. рвется к власти любой ценой, даже ценой обвала нац.экономики!!! Только теперь БЮТ обнажило свои интересы-тайное стало явным. А государственную национальную политику проводил только Президент в ущерб своему рейтингу. Но это оценят будущие поколения.
08.09.2008, 14:09|пожарник
А Вы , господин Ключковский, кому аплодируете?
"Глубина проблемы в том, что БЮТ “предал” не только “Нашу Украину”. Боюсь, что корни тут значительно глубже. Существует угроза предательства Украины…" Так не ваши же соратники, вышли из НУ и создали ЕЦ и начали тягомотины внутри коалиции? Не НУ ли вышла из коалиции? Это все ваши торги внутри!!! И Вы имеете право так говорить на Ю.Т?
05.09.2008, 19:04|SUNIA
Междуу прочим,господин Ключковский мог бы заметить,что бездарная
политика Ющенко с "ломкой через колено" жителей Юга и Востока стра
ны ,недальновидные и поспешные решения ( за 4 года трудно поменять
взгляды людей,убеждая их во второсортности и отсутствии патриотизма
и моральных ценносте) привели в ВР и коммунистов больше,чем в предыдущем созыве и ПР.Господин Ключковский очевидно с трудом
представляет настроения избирателей.Если ЮВТ предательница(по
версии Григорович на нее дело в ФСБ)воровка,преступница и аморальная личность,то как можно быть ее соратником.Или ее исполь-
зовали только как локомотив для поддержки рейтинга на выборах.
Тогда в соратниках она была хороша?
05.09.2008, 18:24|ПЭТЯ!!
За влучним висловом Віктора Андрійовича, "банда запеклих ворогів народу" уже встигла ухвалити "антиукраїнські й антидержавні рішення".

Эта банда таварич мудилопрезидент! выбрана народом Украины по правилам согласно конституции выполнение которой ТЫ!!!!! гарантировал!!
И теперь ты ублюдочное дерьмо обзываешь этих всенародно избраных БАНДОЙ!!!! Тогда кто ты паскуда??!!Ублюдок шо называет парламентариев бандой не заслуживает на иное обращение!!
05.09.2008, 17:25|ALWAS
О чём мы все спорим? и ЮВТ,и ВАЮ,и ВФЯ-все из одной команды,
и их противоречия-чисто показательные.Все полностью безграмотны,
одурманены властью.Так и должно быть,ибо "Там,где два украинца-там три гетьмана".А если украинцев больше двух? Остаётся только молиться Всевышнему,чтобы ниспослал правителя со стороны.
05.09.2008, 16:05|Наталия
Геннадию - респект. Я думала, что это возмущает только меня. Если НУНС и БЮТ - это хорошо, если остальные политические силы - предательство, измена и т.д. Та же Партия регионов больше всех набрала голосов на выборах, это, что не имеет значения. На дебатах в 2004 году Янукович сказал Ющенко:"Для Вас люба власть преступна, если она не принадлежит Вам лично" Ой, как он был прав.
05.09.2008, 15:29|Сергей
Вообще поражаюсь выдержке леди Ю. На ее голову было вылито столько грязи, но она молча сносила все. и потом если клерк из СП позволяет себе грязные высказывания в сторону премьер министра и это не согласованно с президентом, то зачем нам такой СП. А даже если и прозвучало чтото, то президент несет ответственность за действия и высказывания своих подчиненных, и такой клерк должен быть наказан. У нашего президента есть свое мнение. И как это так неужели пан Ключковский считает возможным такие безнаказанные дествия. Мое мнение что этого клерка надо гнать поганной метлой если он порочит президента
05.09.2008, 15:28|Елизавета
Нашоукраинці чомусь вирішили, що бути депутатами - значить збільшувати дупи. Ляпіна погрошує жорсткою позицією, коли вони будуть в опозиції, бо вони - не Муму. А де ж була їхня жорстка позиція, коли вони спокійнл спостерігали як гарант планомірно і щоденно руйнував коаліцію? Де була принциповість, чесність, порядність. Сьогоднішні їхні розмови нічого не варті, оскільки вони нічого корисного для країни не зробили. Вони навіть не підказали гарантові, що спочатку слід думати, а вже потім щось говорити. Я вважаю, що сьогодні НУ - нічого не варта. І навіть говорити про них немає сенсу.
05.09.2008, 14:47|Алина
Чтобы освободить управление страной от Ющенко, все гуманные средства приемлемы.
Добавить свой коментарий:
Ваше имя

Ваш коментарий

подтвердите, что вы не робот:
02.12.2008Максим Равреба
Песимістична комедія у стилі "Президент"
Чому українські лідери вважають за ліпше мовити з екрану, а не відповідати на запитання
20:00У США знизилися запаси нафти 19:45Албанія і Хорватія увійдуть до НАТО весною 2009 року 19:30Нацбанк Білорусі залучить міліцію для врегулювання кризи 19:25У Києві ігнорують інтереси людей з особливими потребами – Андрієвський 19:15"Поматросили и бросили" - неприпустимий вислів!
(4 комментария)
19:05Гриценко пропонує за хабар давати довічне
(1 комментарий)
19:00Рівень загроз безпеці України доходить до критичного - Комітет ВР з нацбезпеки
(4 комментария)
18:50Єхануров: ніякої агресії до Росії немає 18:40У Грузії ростуть лави опозиції 18:30Вилучено 50 тисяч пляшок фальсифікованої горілки 18:20Російська Дума відмовилася відмінити перехід на зимовий і літній час 18:10Президент Таджикистану побував на могилі рідного брата на Львівщині 18:00Т.Стецьків: Президент і його Секретаріат винні у відсутності ПДЧ для України
(1 комментарий)
17:50Один з округів Алабами заснував свято на честь Обами 17:40ЄС заборонив імпорт соєвих продуктів для дітей з Китаю 17:35Сьогодні на "Шустер Live": сила президента та домовленості Тимошенко і Януковича 17:30Газ по $170 для України - реальність
(1 комментарий)
17:20П.Цибенко: класово БЮТ і ПР абсолютно однакові 17:10Українські боксери можуть стати найкращими 17:00Кабмін веде переговори з ВБ 16:50У Харківській області щодня на облік в центр зайнятості стає 700 чоловік 16:40Ющенко: СП не втручається в монетарну політику 16:30А.Семинога: Ющенко не зможе нав'язати політику всій "Нашій Україні" 16:20У Криму +20. Прогноз погоди 16:10Черновецький: криза дуже серйозно вдарила по Києву 16:00Л.Кожара: Огризко перебільшує
(7 комментариев)
15:50Британія захистить Україну від біотероризму 15:40The Times про провал питання ПДЧ 15:30Ю.Костенко: потрібно провести ротацію в керівництві НБУ 15:20Наливайченко вже готовий вибивати зізнання зі Сталіна і Кагановича
(3 комментария)