Новини партнерів
Статті
09.09.2008|11:55|Інтерв'ю

Лев Бірюк: регіонали домовленості виконують. На відміну від "Нашої України"

Автор: Сергій ДойкоФото: ІнтерМедіа консалтинг

Я не вірю жодному слову Балоги, Оксани, Івана, Петра або Кузьми. А тим більше, я не вірю Віктору Андрійовичу

На пряме питання з боку ІМК ("ІнтерМедіа консалтинг"): "Чи можна врятувати демократичну коаліцію?", парламентарій від БЮТ Лев Бірюк відповів, як вистрілив: "Можна! Можна!". А ось коли прозвучали наступні питання, наприклад, таке: "А що для цього потрібно конкретно зробити?", нардеп далі відповідав так, що сумнівів у поверненні НУ-НС і БЮТ до загальної демократичної коаліції з'являлося все більше і більше.

– Якщо сьогодні ставити питання так, що, мовляв, давайте звільнимо з роботи Балогу, то це і у вас, і у мене викличе тільки сміх і здивування. Оскільки, я вже якось говорив, хвіст ніколи не управляв собакою... Утім, є один крок, який допоможе зберегти коаліцію.

– І який же?

– Усе дуже просто. Потрібно, щоб на загальних (!) коаліційних зборах, за участю Президента (загальних зборах, а не тільки представників ради коаліції), такі люди, як Кріль, Білозір, Плющ, Петьовка та інші публічно підписалися під абсолютно конкретним документом. Вони підписуються, що ніколи, ніколи (!) не підведуть під час голосування коаліції. Тоді ми приходимо до парламенту і голосуємо всі разом. І все. Разом у нас є 226 голосів. Тоді у нас реально буде 226 голосів. Що б не трапилося, у нас будуть ці голоси, і чхати ми тоді хотіли на всіх.

Все ж таки останнє – від лукавого, мовляв, давайте, щоб Президент вибачився, давайте, щоб Балога пішов... Ну і що, що Балога піде? Ви думаєте, він не продовжуватиме керувати вищеназваними депутатами? Хлопці, ми не вперше у шлюбі...

– А в чому була проблема при голосуваннях?

– Розумієте, у чому тут суть. Я говорю про те, що наші дії зобов'язані бути не тільки тактичними, але і стратегічними. Ну давайте ми зараз покараємо Балогу, викинемо його. А завтра прийдемо в Раду, і коаліція, в якій 10 осіб, якими Балога керує разом з Президентом, не голосуватиме за те, за що повинні голосувати всеі (!) в коаліції. Тому я і говорю: давайте ми всіх попросимо прийти (вони ж – члени коаліції, з фракції ж не виходили, правда?), сісти разом з усіма – з Президентом, прем'єр-міністром, головами фракцій. Хай там буде один Кириленко, інший Кириленко. Той Кириленко, який більше за всіх заявляє про те, що хоче зберегти коаліцію, хай встане і скаже: зараз виступить, наприклад, Петьовка. Хай Петьовка підніметься і скаже: ось я написав письмову заяву про те, що жодного разу, жодного, не проголосую всупереч своїй фракції. І хай так всі інші зроблять. І все. І є у нас 226 голос, і ми нормально йдемо до парламенту і працюємо.

– Виходить, Вас вже просто "дістала" така поведінка представників "Єдиного центру", адже Ви про нього говорите?

– Абсолютно правильно. Ви маєте рацію на 100 відсотків. Щоб була коаліція, потрібно мати спільну платформу. За останні 8 місяців, на жаль, у нас такої спільної платформи не було. У нас був ешафот для БЮТ, на якому нас просто цинічно мордували. Нам говорили: ну що, ви приймете Закон про Кабмін? Той закон, який ми приймали 6 місяців тому. Ми відповідали: приймемо! Нам говорили: у такому разі, НУ-НС обов'язково проголосує за закон про імперативний мандат. Тому що, ви ж розумієте, головним законом для збереження коаліції є Закон про імперативний мандат. Ми, звичайно ж, в мінус нашому лідерові голосували. Юлія Володимирівна тоді говорила, мовляв, їй таким законом про Кабмін "відривають праву руку". Але вона була згодна працювати. Оскільки так само коаліція демократична вирішила. Ми в ній, і тому ми повинні це робити. Хоч це і їй "відриває руку", але всі 156 голосів як один повинні проголосувати за такий Закон про Кабмін.

І що? Ми голосуємо. З нами голосують наші партнери. Через день ми повинні голосувати Закон про імперативний мандат. А 11 осіб, цих "героїв", не голосують! Вони просто не голосують! І що ми повинні після цього сказати? Ми що, тільки пальчиком повинні погрозити, мовляв, ви що, не можна так... Так дійсно не можна. Вчора говорили, що проголосують, а сьогодні не голосують. Як це зрозуміти?

– Таке враження, що це не було достатньо обговорене або чітко виписане тоді, коли коаліція тільки створювалася...

– Чому не було? Все було виписано в коаліційній угоді. Відразу, як тільки ми створили коаліцію (ще прем'єра не вибрали), найголовнішим у положенні про коаліцію була коаліційна угода. Там було написано, що БЮТ і НУ-НС повинні прийняти, в першу чергу, 12 законів. А зараз уважно подивіться на результат. 4 закони з 6, які видала НУ-НС, ми всіма 156 голосами підтримали. А вони за жоден наш не проголосували! Вони проголосували лише за постанову про проведення дострокових виборів у Києві. І все! А ви говорите, що в нас домовленостей не було. У нас все було чітко виписано.

– Перспектива вашого союзу з фракцією Партії регіонів? Він може вилитися в нову коаліцію?

– Я вам відверто висловлю свою точку зору. Особиста думка політика і представника БЮТ. Якщо не буде угоди про нормальну спільну роботу з групою ЄЦ – нічого не буде! Якщо ця група не прийде на загальне засідання коаліції (а коаліція ще існує, 10 днів ще не пройшли) і не зробить те, про що я говорив вище, нічого не буде. Я не вірю словам. Не вірю жодному слову Балоги, Оксани, Івана, Петра або Кузьми... А тим більше, я не вірю Віктору Андрійовичу. От і все.

– А якщо вони нікуди не прийдуть і нічого такого не підпишуть, що тоді?

– Тоді все це буде фікція. Тоді вже точно всі сміятимуться над такою коаліцією. Якщо 11 осіб як хочуть, так і голосують або не голосують, – це не коаліція!

– І що тоді?

– Тоді нам доведеться створювати з Партією регіонів тимчасову коаліцію і укладати з нею тимчасову коаліційну угоду. Але це я вам висловлюю свою особисту думку як політика і депутата. А в цій угоді виписати чітко, що потрібно зробити найближчими місяцями. Така угода і така коаліція не може бути постійною, ви ж самі розумієте. Але, повірте мені, у Партії регіонів нормальні люди, з ними можна мати справу. Партія регіонів, якщо з нею укласти договір, його виконуватиме. Це тільки "Наша Україна" не виконує...

– Що потрібно прописати в такій тимчасовій коаліційній угоді?

– Щоб забезпечити демократичний розвиток країни, потрібно прийняти новий закон про вибори. У цьому законі відсоток проходження до парламенту повинен бути 5 відсотків. Тільки тоді ми не реанімуємо Вітренко, Мороза та інших. Скажу вам чесно, як я це відчуваю. Я б не хотів, щоб "Свобода" або КУН були окремими об'єднаннями в парламенті. У союзі з кимсь – я згоден. Наприклад, як праве крило тій ж "Нашої України" або крило тієї ж Партії регіонів. А для блоків 7 відсотків прохідних потрібно зробити.

Далі. Вибори повинні проходити тільки на пропорційній основі. Оскільки в іншому випадку роль гратимуть одні гроші. Одні мільярдери пройдуть до парламенту. Вже навіть мільйонери не пройдуть, будуть одні мільярдери. І давайте ми від цього захистимося, щоб, не дай Боже, їх не пройшло до парламенту 300 або більше осіб.

– Але зараз парламент працює. Може, для людей це і непогано? Підкреслюю – для людей!

– Може, і так. Але щоб парламент і далі працював, потрібна коаліція. Я вже сказав, на яких умовах можлива коаліція. Щоб вона не дурня валяла рік або півтора, а працювала. А для того, щоб вона працювала, потрібно, щоб люди, які вступили в "Єдиний центр", узяли в обов'язок голосувати разом з коаліцією. От і все.

На закінчення я ось що вам скажу. Мене як політика не хвилює президентство Ющенка. Мене не хвилює майбутнє президентство Януковича. І мене взагалі не хвилює майбутнє президентство. Мене хвилює виконавча гілка влади. Сьогодні її немає! І лише це примушує нас шукати, боротися або протиставлятися. Зрозуміло, чому така погана робота. Тому що немає виконавчої вертикалі влади! Від цього і починаються "балоги", з'являються "кислинські" або хтось ще. Вони звинувачують всіх, кого можна, і в чому тільки можна. З таким же успіхом вони могли б і Президента звинуватити в державній зраді. Але Бог бачить все. Він все бачить.

Печатать
Комментарии (2):
09.09.2008, 19:32|гость
иди назад свинарники австрийские чисти...
09.09.2008, 17:12|Іван Чернівці
Да Ужжжжж. ПР виконує обіцянки. Ти хлопче або з похмілля, або взагалі без могзів, ні одної обіцянки ПР не виконала і ніколи не виконає, тому що це партія антиукраїнського направлення і являється 5-тою колоною, шєстьоркою імперської паРаші.
Добавить свой коментарий:
Ваше имя

Ваш коментарий

подтвердите, что вы не робот:
18.11.2008Максим Равреба
Ющів ковчег не врятує політичних неандертальців
Соціальний конфлікт як наслідок відсутності державної політики
18:10Лідери й аутсайдери виконання бюджету-2008 18:00Мер Горловки задля економії пішов з командою у відпустку 17:50Нафта впала нижче $50 17:40Шимон Перес таки стане почесним лицарем Британської імперії 17:30В.Яворівський: коаліція НУ-НС і ПР не проживе і місяця 17:20Помер польський актор Ян Махульський 17:10Космонавти випадково розвели на МКС гриби 17:00Ю.Костенко: в умовах кризи держпідприємства не продають 16:50Львів вирішили "кинути на гроші" 16:40Нікопольський завод феросплавів відновить виробництво 16:30В.Семенюк-Самсоненко: для приватизації ОПЗ необхідно 8 місяців 16:20Шторм насувається і на Закарпаття 16:10Львівський будівельник повісився після звільнення 16:00О.Клименко: поки немає нової структури, ліквідовувати Нацагентство не можна 15:50Долар на міжбанку підскочив до 6,25 15:40Долар на міжбанку виріс до 6,2 грн 15:30О.Зарубінський: лише спікер може підписувати закони 15:25За що Медвєдєв принизив Ющенка?
(23 комментария)
15:20Світовий фондовий ринок впав до мінімальних значень за 5,5 років 15:15Медвєдєв доручив стягнути з України газовий борг - $2,4 млрд
(3 комментария)
15:10Рудьковський побився з Шуфричем через Тимошенко
(2 комментария)
14:50ОПЗ нікому не потрібен? 14:40У Криму оголошено штормове попередження 14:30О.Мороз: політична реклама – за бюджетні кошти 14:20За три дні ДАІ зібрала з водіїв майже 5 000 000 14:10У ВР ведуться переговори про відставку Тимошенко – В.Янукович
(2 комментария)
14:00К.Куликов: наступний парламент буде значно веселішим
(1 комментарий)
13:50Алушта стала «територією без НАТО» 13:40Будьте обережні, відзначаючи Голодомор
(3 комментария)
13:30В.Писаренко: парламент може припинити своє існування
(3 комментария)